Objets trouves, Hijo Nam

Objets trouves, Hijo Nam

Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης
Αίθουσα Πυροβολικού Φορτέτζα
Επιμέλεια: Θάλεια Βραχοπούλου




Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Κρήτης με ιδιαίτερη χαρά παρουσίασε μία ατομική έκθεση που έρχεται από την Κορέα. Πρόκειται για την έκθεση ObjetsTrouvès της HijoNam.  Η έκθεση, σε επιμέλεια της Δρ. Θάλειας Βραχοπούλου, Καθηγήτριας Εικαστικών Τεχνών στο JohnJay College της Νέας Υόρκης, εγκαινιάστηκε την  Παρασκευή 22 Μαΐου, στις 19:30, στην Αίθουσα Πυροβολικού, στην Φορτέτζα. 

Για την έκθεση της Hijo Nam: ObjetsTrouvès η Θάλεια Βραχοπούλου σημειώνει:
Η HijoNam πιστεύει «ότι όλες οι χρωματικές αξίες αποκτούν υπόσταση μόνο κατά τη μεταξύ τους αλληλεπίδραση καθώς και ότι ο περιορισμός σε ένα μοναδικό υλικό είναι μονόπλευρος και μικρόνους.» Η Nam συλλέγει και επαναχρησιμοποιεί παλιοσίδερα, ξύλα, αποκόμματα από χαρτί και περιτυλίγματα, παλέτες, κορδόνια και άλλα αποκαλούμενα άχρηστα αντικείμενα δίνοντάς τους νέα ζωή ενσωματώνοντάς τα σε ένα έργο τέχνης. Αυτά τα επαναπροσδιορισμένα ως προς τη χρήση τους υλικά περιέχουν το αποτύπωμα του χρόνου καθώς και τις μεταγενέστερες ενέργειες που η ανθρωπότητα έχει εντυπώσει πάνω τους. Κάποιες φορές με τρύπες, γρατσουνιές και/ή λεκέδες, χτυπήματα ή άλλα σημάδια των δεινών τους αυτά τα εγκαταλελειμμένα, ξεχασμένα εξαρτήματα ανακαλύπτονται και αποκτούν νέα ζωή από την εικαστικό Nam. Αντλώντας κομψότητα από αυτά τα ταπεινά υλικά, η Nam μετουσιώνει το κοινό σε όμορφο και σπάνιο. Αλλά αν και η διαδικασία μπορεί να είναι παρόμοια με αυτή του Schwitters, η Nam διαφοροποιείται στο θέμα που επιλέγει και στο εικαστικό λεξιλόγιο που δεν είναι αποκλειστικά αφηρημένο αλλά αντίθετα διατηρεί ένα διάλογο με ανιχνεύσιμα μοτίβα. 

Ένα τέτοιο έργο είναι το Cycle of Trace, 2012 (130 x145 εκ., ατσάλι) στο οποίο μπορούμε να δούμε γραμμές και κηλίδες που θυμίζουν τα αποτυπώματα χεριών πάνω σε Παλαιολιθικούς τοίχους, ή το σκοπίμως ρυθμικό χειρονομιακό στάξιμο του Jackson Pollock. Το Cycle περιλαμβάνει ουδέτερους χρωματικά τόνους στο χρώμα της σκουριάς αντιπαραθέτοντας πολλαπλές θερμές και ψυχρές αποχρώσεις. Το υλικό υποστήριξης είναι ταλαιπωρημένο μέταλλο με τρύπες, χτυπήματα, μπαλώματα, καρφιά πάνω σε μια επιφάνεια που και η ίδια είναι τσαλακωμένη σαν ύφασμα. Αυτή η συμφωνία από απαλά χρώματα και σημάδια επιτυγχάνει ένα έργο με διττή ανάγνωση είτε με όρους των Νεο- ή Παλαιολιθικών ζωγραφισμένων πετρωμάτων ή κυριολεκτικά, όπως φαίνεται από τα δύο καρφωμένα μπαλώματα. 

Φτιαγμένα και τα δύο από ατσάλι, τόσο το Delphi ( 95 x150 εκ.) όσο και το Meteora, (90 x120 εκ.), 2012 αποτελούν αφηρημένες συνθέσεις όπου μέσω των τίτλων και των μοτίβων τους παραπέμπουν σε ένα πνευματικό τόπο. Το πρώτο έργο παίρνει το όνομά του από τους Δελφούς, μια αρχαία ελληνική πόλη γνωστή για τους χρησμούς της Πυθίας μέσω της φωνής της οποίας μιλούσε ο Απόλλωνας και θεωρείτο ότι ήταν το κέντρο, ο ομφαλός της γης. Σε αντιπαραβολή με την αρχαία πόλη των Δελφών, το Meteora αναφέρεται στο ομώνυμο Βυζαντινό και σύγχρονο τόπο πνεύματος. Η παλέτα της Nam διαλέγεται με τους κόκκινους τόνους της ελληνικής γης στο χαμηλότερο τμήμα, ενώ στην κορυφή η τυρκουάζ επιφάνεια αναφέρεται στον ουρανό. Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, η Nam ως αυθεντική δεξιοτέχνης αναζητά τη στενή επαφή με τον εσώτερο εαυτό της τόσο ως εικαστικός δημιουργώντας ζωγραφικά έργα, εγκαταστάσεις, ανάγλυφα ή γλυπτά αλλά και ως άνθρωπος. 

Την βραδιά των εγκαινίων προς τιμήν της καλλιτέχνιδας και της Επιμελήτριας τραγούδησαν η Ειρήνη και Μαρία Μπαρουξή. 

Η έκθεση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ρεθύμνου.

Η διάρκειά της ήταν έως τις 26 Σεπτεμβρίου 2015.
Είσοδος ελεύθερη.   


Επικοινωνία:
ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Ρεθύμνης (Κ.Ε.ΔΗ.Ρ.)
Μεσολογγίου 32, 74 100 Ρέθυμνο
Τ: +30 28310 52530, F: +30 28310 52689
info@cca.gr  •  cca.gr 

tvrachopoulos@gmail.com